15 oktober 2007

Jef Neve Trio


Enkele maanden geleden was Jef Neve voor mij niet veel meer dan het homofiele brain achter de hitjes van Get Ready. Toen echter kwam bovenbuur Rein (co-blogeigenaar) mij het album "Nobody is illegal" van het Jef Neve Trio voorstellen. Na grondig kennis genomen te hebben van dit werk begaf ik mij gisteren in de richting van de AB om er met enkele vrienden hun concert te aanschouwen.

Het optreden was echt een fantastische ervaring, ik had nooit gedacht dat een jazz-optreden live voor zoveel dynamiek kon zorgen. Ongelofelijk hoeveel dramatiek Jef Neve in zijn pianospel kan brengen. Hij kroop letterlijk en figuurlijk in zijn Steinway. Het zou zonde zijn om het drumwerk van Teun Verbruggen niet te vermelden. Nog nooit heb ik een drummer met zoveel souplesse zo'n ingewikkelde maar brilliante ritmes horen spelen. Contrabassist Piet Verbist verdient zeker ook een equivalente hoeveelheid lof. Niettegenstaande hij toch eerder op de achtergrond bleef, liet hij zichzelf af en toe opmerken door subtiele doch sublieme solo's te hanteren.
Rein heeft zeer veel spijt dat hij er niet bij was en heeft bij deze beloofd om volgende keer zeker van de partij te zijn.

Homepage - MySpace - Last.fm

1 opmerking:

  1. homofiel Get Ready-brein klinkt niet zo uitnodigend maar ik zal het toch eens beluisteren

    BeantwoordenVerwijderen